neděle 20. dubna 2008

Stolní hry pro trpělivé

Dnešní den mi utekla projektová důležitá fotka (odchod synka k maturitní písemce) a tak sahám do archivu. Vlastně jsem to kdysi vymýšlela pro něj, aby se měl čím bavit na lyžáku, na táboře a jednou i v nemocnici.

1. Kostky
Miluju písničku Na tom bošileckém mostku - v dětství mi přišla úžasně morbidní - a tak jsme si s mámou tuto často zpívaly a přitom metaly "vrhcáby" (nikoli begemon, ale klasickou hru v kostky) a Filipa jsem to tudíž naučila jako jednu z prvních stolních her.



Jenže Filip se pak vrhl na jiné hry, například Dračí doupě, wastelands a magics, hobbit a další stolní rpg hry, neustále sháněl, nakupoval a ztrácel vícestěnné kostky. A tak došlo i na samovýrobu podle požadovaného počtu stěn. (tady se přiznám, že jsem na vyváženost kostek trošku kašlala, ono z toho papíru při ne zcela přesných hranách to tolik nevadí)



předloha na vystřižení i s návodem ZDE

2. Šachy, dáma, mlýn
Prvně mě papírová verze napadla při půlročním nudění se na jednom infekčním oddělení, kde se dbalo na "sterilitu" a byla jsem dopředu varována, že vše, co si tam pro zábavu nechám donést a nebude schopno sterilizace vysokou teplotou a desinfekčními roztoky, to tam musím nechat. Přišla jsem tak o mraky detektivek, ale mám z toho dobrý pocit, obohatila jsem tamní knihovnu.
Později si bral tři sady tohoto Filip na své měsíční tábory, za deště se prý dost osvědčily, ono mastit celý propršený týden mariáš je prý na budku.






předlohy k vystřižení vč. šachovnice ZDE

3. Scrabble - Kris kros
Tuhle hru jsme doma nikdy neměli "kupovanou", poprvé nám ji dal kamarád, kdy deska byla nakreslená a obarvená pastelkami na rubu jednoho ubrusu a písmenkové čtverečky nařezané ze spisových desek (těch na mašličky) a popsané propiskou - úžasný dárek a hodně jsme ho využili, vydržel vlastně skoro dvacet let, než miminko Joko snědlo pár písmenek. A tak přišel čas na papírovou verzi, pro miminčí zažívání vhodnější.

Deska a písmenka ZDE, místo stojánků používáme buď kulaté krabičky od sýrů nabo proužek kartonu poskládaný na tři díly do harmoniky

4. Námořní bitva - Lodě
Jedna z nejlepších her do vlaku a školních lavic. Jenže ne vždy je po ruce čtverečkovaný papír a ne vždy je nálada stále kreslit čtverečky s kótováním polí, ne vždy se chce hádat, kolik lodí jakého tvaru (než jsme se při hodině přírodopisu dohodli, tak už tu byla poznámka v žákajdě za vyrušování). A tak vznikly bločky. Vytiskla jsem předlohy na 10 papírů, rozřezala šestiprodukci, poskládala do bločku, slepila v řezu hlavy a hurá, 60 možností (tedy 30 - když půlku bločku dáte kámošovi, s kterým chcete hrát), jak se na pár minut zabavit, bylo na světě. Ale rozřezávání a lepení byla vlastně jen taková třešnička.

Ku stažení ZDE

1 komentář:

Lucka73 řekl(a)...

Tead Ro - ty jsi ďábel v lidským tělec - úžasný, úžasný, úžasný - obdivuju lidi, co maj šikouný ruce - asi proto, že já knim nepatřím...