středa 28. května 2008

65. Kozinec nějakýsi

Kdysi jsem se často dostala do luk a lesů po boku jednoho botanika. Šel-li po louce, trhal do kytic "trávu" - spousty různých stvolů, klasů a plevelů, pro všechno znal jméno a jeho kytice byly tudíž velmi zajímavé, měly "legendu". Neustále toužím chodit a chrlit názvy kytiček potkaných na polích, loukách, v lese i na zahradě, prostě to umět. Ovšem tytéž touhy mám i v oblasti mykologie, entomologie, ornitologie, o zoologii ani nemluvě :-))))) Na jednu hlavičku malou jako kuželka je to příliš informací. Po objevení alespoň částečné schopnosti makra jsem se rozhodla, že bych se měla naučit pár plevelů rozeznat. Na netu je spousta fotoherbářů, kde se dá vyfocené "nic" rozpoznat, dřív si papírové herbáře dělalo každé druhé dítko školou povinné - tak proč si neudělat svůj vlastní herbář. O tomhle pleveli vyfoceném na jednom parkovišti jsem po chvíli pátrání usoudila, že bude patřit do čeledi bobovitých a našla i cosi nejpodobnějšího, prý Kozinec vičencovitý - i kdyby to nebyl on, tak nějaký kozinec to bude. Přepaly na fotech mi přišly zajímavé a tak jsem zvolila přepálené varianty.



Žádné komentáře: